CTA ehk tegevusele kutsuv nupp

Tegemist on väga olulise kodulehe osaga, kui seda valesti kasutada langeb konversiooni määr drastiliselt.

Paljud faktorid mõjutavad nupu kasutamist, kõige tähtsaim neist on sisu, olulised on ka värv, kuju, suurus ja asukoht.

Sisu – nupu sisu peaks olema tegevusele kutsuv. Nupul oleva tekstiga tuleb näidata külastajale mis ta saab kui nupule vajutab. Samas peavad ka teised kodulehel olevad elemendid suunama ja selgitama mida kliendile pakutakse vastutasuks tema andmete eest.

Näiteks:

  • Tasuta analüüs
  • Lisa ostukorvi
  • Tasuta konsultatsioon
  • Liitu uudiskirjaga

jne.

Suurus – kindlasti tuleb siinkohal paljudele meelde “size does not matter”. Nuppude puhul aga suurus oluline faktor, mida suurem seda parem.

Värv  – Paljud “spetsialistid” väidavad, et on olemas ideaalne värv mille puhul kliendid tormavad seda klikkima. Tegelikkuses sõltub aga CTA nupu värvivalik kodulehe taustavärvist ja vormist mille juures nuppu kasutatakse. Parim valik on suur kontrastsus.

Asukoht – see sõltub kodulehe kavandist. Soovitavalt peaks CTA nupp asuma paremal võimalikult üleval. Peale seda kui vasakul olev tekst on loetud peatuvad silmad tegevusele kutsuval nupul.

Kuju – Enamasti kasutatakse ristküliku  kujulisi nuppe. Sõltuvalt kodulehe kujundusest võiks testida ebakorrapärase kujuga nuppe.